Geplaatst op
Je auto tunen om hem sneller te maken gaat niet over er gewoon geld tegenaan gooien, en je kunt met een beetje nadenken grote verschillen maken voor spotprijzen; en we zijn hier om je te laten zien hoe met een aantal van de beste trucs, tips en hacks in autotuning.
We weten allemaal hoe duur deze aangepaste auto hobby is, en er is gewoon geen ontkomen aan, maar dat betekent niet dat je rijk moet zijn om snel te gaan.
Net als alles in het leven, een beetje van het denken gaat een lange weg naar het krijgen van de meest voor uw geld, en deze functie gaat over enkele van de manieren waarop u kunt grote verbeteringen aan uw auto’s prestaties voor verrassend weinig geld te maken.
Niet alleen zal deze auto tuning gids functie helpen u uw auto sneller, maar het moet hopelijk krijgen de radertjes in je hersenen spinnen en je zult uiteindelijk het denken van andere slimme manieren om maximale bang voor je buck te krijgen!
1. Bandenspanning. Geschatte kosten- Vanaf 20p!
Het verschil in hoe uw auto handgrepen en grip gewoon door het aanpassen van uw bandenspanning kan vrij ongelooflijk zijn, en kan soms een groter verschil dan veel duurdere schorsing modificaties.
Voor maximale tractie, nou dat is heel simpel, je gewoon lager de druk op de aangedreven wielen om te maximaliseren hoeveel rubber is het aanraken van het asfalt, soms onder 15psi op drag en drift auto’s, maar we zouden niet aanraden om zo laag op de weg!
Heb je het gevoel dat je auto een beetje te veel onderstuurt? Zo ja, stel de voordruk dan iets lager in dan de achterdruk. Voel je je te blij met de staart? Het verlagen van de achterdruk ten opzichte van de voordruk kan helpen om dat te compenseren. Natuurlijk zal te laag of te hoog gaan de auto vreemd of gevaarlijk laten rijden, dus stel het slechts een paar psi per keer bij, maar als je bedenkt wat lucht voor je banden kost, kan het verschil enorm zijn!
Tip: armsteun
2. Geometrie van de ophanging.
Al je wielen in de juiste richting laten wijzen wordt, ondanks dat het vrij voor de hand ligt als je erover nadenkt, echt over het hoofd gezien, maar zelfs als je geometrie op de perfecte fabrieksinstellingen staat, is dat zelden perfect voor maximale prestaties.
Je zou verbaasd zijn hoe ver uit uw schorsing kan zijn, als pot holes, kleine stoten tegen stoepranden, of uw schorsing onderdelen worden vervangen, kan betekenen dat de geometrie kan uiteindelijk mijlen uit, echt verknoeien van uw handling potentieel.
Zelfs als je geometrie is perfect op fabrieksinstellingen zijn er verbeteringen aan te brengen, als standaard geometrie is meer voor bandenslijtage en idiot-proof handling dan het verkrijgen van het meeste uit de auto. Voor maximale prestaties kan het nemen van het aan een specialist die het kan instellen voor snelle weg of spoor gebruik transformeren uw handling en grip. Terwijl het hebben van verstelbare ophanging componenten zal hen in staat stellen om grotere veranderingen in de geometrie te maken, de meeste auto’s hebben nog steeds een aantal aanpassingen met behulp van de fabriek onderdelen, en bepaalde auto’s, MX5’s zijn een goed voorbeeld, zijn volledig instelbaar voor en achter als standaard, waardoor een performance geometrie specialist om een handvat te maken als een echte track wapen met geen enkel probleem.
3. Bestuurders kuipstoel – geschatte kosten- Vanaf £ 100
Wat denk je dat de beste enkele wijziging om u te helpen de hoeken is? Swanky coilovers of dure banden? Nope. Een bestuurders kuipstoel. Het is moeilijk te geloven, tenzij je het zelf hebt meegemaakt, maar het is bijna onmogelijk om het maximale uit een auto te halen, zelfs als je een auto hebt met standaard sportstoelen.
Zelfs als je niet volledig uit je stoel valt, zul je onbewust veel spierinspanning moeten leveren om op je plaats te blijven, en elke inspanning die je daarbij levert, betekent minder inspanning bij het rijden.
Met een vaste racekuipstoel kun je niet alleen 100% van je energie in het rijden steken, omdat het letterlijk onmogelijk is om eruit te vallen, hoe hard je ook de bocht omgaat, maar je voelt ook veel gemakkelijker wat de auto doet, en is meestal ook beduidend lichter. Als hard bochten of drifting is jouw ding, een nauwsluitende bestuurders kuipstoel is de beste waar voor je geld modificatie die je kunt doen.
Uitgelicht: car care producten
4. Gewijzigde standaard luchtfilter setup- geschatte kosten- vanaf £ 0!
Het nemen van een boor en slijpmachine om uw standaard airbox om de luchtstroom te verhogen is een koopje DIY wijziging sinds het begin der tijden, met mensen draaien de pre-filter kant van een airbox in Zwitserse kaas, boren van honderden gaten in het om de luchtstroom te verhogen. Dit werkt werkelijk en kan op auto’s met restrictieve airboxes zeer efficiënt zijn, maar met een weinig meer gedachte kunt u nog betere resultaten krijgen.
De reden het boren van gaten in airboxes kan helpen is de inname vaak veel te klein is, vooral op gewijzigde motoren. Terwijl het boren van gaten dat probleem kan oplossen, kunnen deze gaten vaak hete motorbaailucht aanzuigen, die verre van ideaal is.
Gerelateerde berichten
Trekhaakcentrum monteert jouw trekhaak: Klaar voor elk avontuur
Trekhaakcentrum monteert jouw trekhaak, waarmee we een nieuwe wereld van mogelijkheden voor u openen. Of het nu gaat om een uitstapje met de fiets,...